SURRON WPROWADZA NOWY ELEKTRYCZNY MOTOCYKL – SURRON ULTRA BEE
SurRon Light Bee, wprowadzony na rynek w 2018 roku, szybko stał się liderem w branży elektrycznych pojazdów offroadowych i zawładnął polskim rynkiem, stając się najczęściej wybieranym i rejestrowanym motorowerem elektrycznym. Z SurRon Light Bee po raz pierwszy mieliśmy styczność w 2019 roku i była to zdecydowanie miłość od pierwszego wejrzenia. Później pojawił się Storm Bee, który pomimo faktu, że jest zupełnie odmienny od swojego mniejszego brata, również wzbudził w nas bardzo pozytywne emocje i odczucia z jazdy.
Zawsze czuliśmy, że między elektrycznym motorowerem SurRon Light Bee, a pełnoprawnym, dużym motocyklem elektrycznym SurRon Storm Bee jest miejsce na kolejny model, który byłby mieszanką najlepszych cech poprzedników. SurRon najwyraźniej nas wysłuchał, bo do oferty wchodzi zupełnie nowy model – SurRon Ultra Bee!
Elektryczny motocykl SurRon Ultra Bee wypełni lukę między popularnym motorowerem Light Bee, a większym – już motocyklem – Storm Bee. Aluminiowa rama i konstrukcja Ultra Bee bardziej przypominają mniejszego elektryka Light Bee, ale specyfikacją przewyższa mniejszego brata w każdym calu.
Elektryczny motocykl SurRon Ultra Bee wyposażony jest w akumulator 74 V 55 Ah, o łącznej pojemności 4 kWh, dostarczany przez Panasonic. Całkowita waga to lekko ponad 20 kg (czyli dwa razy więcej niż w standardowym SurRon Light Bee), a deklarowany czas ładowania to tylko 4,5 godziny. Jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy, których jeszcze nie widzieliśmy w SurRon, jest to, że ładowarka Ultra Bee znajduje się pod siedziskiem, umożliwiając ładowanie motocykla wszędzie tam, gdzie dostępna jest elektryczność, bez konieczności dźwigania ładowarki w plecaku.
Szczytowa moc elektrycznego crossa Ultra Bee wynosi 12,5 kW, a moment obrotowy 324,5 Nm na tylne koło. Z całą tą mocą i pojemnością baterii, SurRon Ultra Bee powinien na jednym ładowaniu przejechać aż 140 km. Prędkość maksymalna nowego modelu to aż 90 km/h, co w przypadku pojazdów stworzonych z myślą o jeździe w terenie jest na poziomie zupełnie wystarczającym.
Elektryczny motocykl SurRon Ultra Bee jest zawieszony na w pełni regulowanym widelcu i amortyzatorze, oferując 240 mm skoku z przodu i z tyłu. Aby zatrzymać 85 kg wraz z masą kierowcy Ultra Bee jest wyposażony w pełnowymiarowe hamulce motocyklowe.
Wyżsi miłośnicy marki ucieszą się, że nowy SurRon Ultra Bee zdecydowanie przerósł Light Bee. Siedzisko umieszczone jest na wysokości aż 90 cm. Prześwit wynosi 320 mm, a rozstaw osi to 1380 mm. Elektryczny cross Ultra Bee wyposażony jest tak jak Light Bee w 19” koła. Nie będzie natomiast problemu z wymianą na większe, 21”, co być może wielu z Was uzna za konieczną modyfikację. Koła 21” pasujące do Ultra Bee znajdziecie w naszym sklepie (https://evpoland.pl/produkt/kolo-21-przod/).
Elektryczny motocykl SurRon Ultra Bee jest oferowany z kontrolą trakcji i ustawieniami rekuperacji energii – coś, co naprawdę podziwiamy w SurRon Storm Bee. Dzięki rekuperacji – czyli odzyskiwaniu energii – zawsze po odpuszczeniu manetki gazu Wasz SurRon Ultra Bee będzie ładował akumulator, aby jeszcze bardziej wydłużyć zasięg. Kierowcy mogą zmieniać swoje ustawienia na wyświetlaczu, aby jak najbardziej dopasować pojazd do swojego stylu jazdy. Funkcje nowego modelu jednak na tym się nie kończą. SurRon Ultra Bee wykorzystuje nowy system IoV, który umożliwia kierowcom dostęp do takich funkcji jak: ogólne informacje o pojeździe, zdalne sprawdzanie statusu pojazdu, śledzenie toru jazdy, ochrona przed kradzieżą, aktualizacje OTA i autodiagnostyka systemu.
Cross Ultra Bee oferuje więcej trybów jazdy niż Light Bee. Przełącznik na kierownicy oferuje tryb ekonomiczny, zwykły, sportowy i bieg wsteczny. Zgadza się – Ultra Bee ma bieg wsteczny, podobnie jak jego większy brat.
W jakiej kategorii będzie Ultra Bee?
Jakie uprawnienia muszę posiadać, aby prowadzić Ultra Bee?
SurRon Ultra Bee T – czyli ten w wersji homologowanej – będzie w kategorii L3e (motocykla do 125 ccm), czyli tej samej co Storm Bee. Co będzie potrzebne, aby legalnie móc się nim poruszać?
Obowiązującym prawem jazdy na taki motocykl elektryczny jest prawo jazdy kategorii A1 i wyższe. O kat. A1 możecie ubiegać się już w wieku 16 lat. Ale to nie jedyna możliwość legalnego prowadzenia Ultra Bee. Aby cieszyć się z jego osiągów wystarczy, że posiadacie prawo jazdy kategorii „B” (czyli prawo jazdy na samochód) – pod warunkiem, że posiadacie je już od minimum 3 lata. Wówczas automatycznie nabywacie uprawnień do prowadzenia elektrycznych motocykli, których moc nie przekracza 11 kW a ich stosunku mocy do masy własnej nie przekracza 0,1 kW/kg, czyli dokładnie takim, jakim jest motocykl elektryczny SurRon Ultra Bee.
Więcej informacji na temat uprawnień znajdziecie w naszym artykule: https://evpoland.pl/2022/08/31/jednosladowa-przygoda-blizej-niz-myslisz-czyli-prawo-jazdy-na-skuter-elektryczny-motorower-elektryczny-i-motocykl-elektryczny-jakie-sa-wymagania/
Ile kosztuje Surron Ultra Bee?
SurRon Ultra Bee T (wersja z homologacją drogową) kosztuje 33 950 zł brutto.
SurRon Ultra Bee X (wersja offroad) kosztuje 32 450 zł brutto.
Zainteresowanie SurRon Ultra Bee przerosło nasze oczekiwania – w momencie opublikowania tego artykułu pozostało zaledwie kilka dostępnych sztuk. Spodziewamy się zatem, że momencie kiedy pierwsza dostawa Ultra Bee wpłynie do portu (czyli w kwietniu), wszystkie znajdujące się w niej pojazdy będą już sprzedane.
Zamówienia w przedsprzedaży możecie składać w naszym sklepie:
https://evpoland.pl/produkt/surron-ultra-bee-t-przedsprzedaz/
https://evpoland.pl/produkt/surron-ultra-bee-x-przedsprzedaz/
Po wpłaceniu zaliczki w wysokości 3000 zł i podpisaniu umowy rezerwacyjnej gwarantujemy utrzymanie ceny oraz dostawę pojazdu do końca kwietnia 2023.
Ale nie martwcie się – Ci, którzy nie zdążyli zamówić Ultra Bee w pierwszej dostawie mogą zrobić to w kolejnych. Dzięki bardzo bliskim kontaktom z Producentem mamy zagwarantowane kolejne dostawy w ciągu roku. Zatem jeżeli jeszcze się zastanawiasz – podejmij jedyną słuszną decyzję i zamów swojego SurRon Ultra Bee!
Pojazdy można zakupić w atrakcyjnym leasingu z dofinansowaniem 4000 zł netto lub korzystając z wygodnych, niskich rat. Masz pytania lub chcesz poznać ofertę dedykowaną dla Ciebie? Napisz do nas na kontakt@evpoland.pl lub zadzwoń +48 123 000 362.
Gdzie mogę kupić Surron Ultra Bee?
Obecnie SurRon Ultra Bee można zamówić w przedsprzedaży, z gwarancją utrzymania promocyjnej ceny i dostawą w okolicach kwietnia 2023. Zamówienia można składać na naszym sklepie:
SurRon Ultra Bee T: https://evpoland.pl/produkt/surron-ultra-bee-t-przedsprzedaz/
SurRon Ultra Bee X: https://evpoland.pl/produkt/surron-ultra-bee-x-przedsprzedaz/
Lub w autoryzowanych punktach sprzedaży: https://evpoland.pl/znajdz-dealera/
Na koniec najważniejsza informacja – SurRon Ultra Bee jest już w Polsce! Za kilka dni rozpoczynamy szczegółowe testy! Śledźcie nas na FB https://www.facebook.com/surronpolska i IG https://www.instagram.com/surron_polska/, tam będą pojawiać się pierwsze smaczki i recenzje!
Dane techniczne Surron Ultra Bee T
Dane podstawowe | |
Wymiary pojazdu dł./szer./wys. (mm) | 2060mm / 880mm / 1178mm |
Waga pojazdu z baterią | 88kg |
Waga pojazdu bez baterii | 66,5kg |
Maksymalne obciążenie | 100kg |
Rozstaw osi | 1380mm |
Wysokość siedziska | 910mm |
Minimalny prześwit | 318mm |
Prędkość maksymalna | 90km/h |
Moc maksymalna | 12,5kW |
Maksymalny moment obrotowy | 440Nm |
Zasięg | 140km (@50km/h) |
Tryb jazdy | ECO/DAILY/SPORT/Reverse R Mode |
Dodatkowe funkcje | Ustawienie poziomu SRTC Ustawienie poziomu SERS wiele funkcji ochronnych ustawienie czułości przepustnicy |
Bateria | |
Typ Baterii | Litowo-jonowa |
Pojemność baterii | 55Ah |
Napięcie znamionowe | 74V |
Czas ładowania | 4h |
Silnik | |
Typ silnika | PMSM |
Napięcie znamionowe | 74V |
Korpus | |
Rama | Kuty stop aluminium |
Opony przód | 80/100-19 off road |
Opony tył | 90/90-19(80/100-19 opcjonalnie) |
Zawieszenie przednie | Odwrócony widelec o skoku 240 mm z pełną regulacją 37 mm |
Zawieszenie tylne | Regulowany amortyzator o skoku 85 mm |
Skok tylnego koła | 240mm |
Inne | |
Port ładowania USB | TAK |
Przyspieszenie do 50 km/h | 2,3s |
Przyspieszenie do 80 km/h | 5,2s |
Dane techniczne Surron Ultra Bee X
Dane podstawowe | |
Wymiary pojazdu dł./szer./wys. (mm) | 2010mm*880mm*1178mm |
Waga pojazdu z baterią | 85kg |
Waga pojazdu bez baterii | 66,5kg |
Maksymalne obciążenie | 100kg |
Rozstaw osi | 1380mm |
Wysokość siedziska | 910mm |
Minimalny prześwit | 318mm |
Prędkość maksymalna | 90km/h |
Moc maksymalna | 12,5kW |
Maksymalny moment obrotowy | 440Nm |
Zasięg | 140km (@50km/h) |
Tryb jazdy | ECO/DAILY/SPORT/Reverse R Mode |
Dodatkowe funkcje | Ustawienie poziomu SRTC Ustawienie poziomu SERS wiele funkcji ochronnych ustawienie czułości przepustnicy |
Bateria | |
Typ Baterii | Litowo-jonowa |
Pojemność baterii | 55Ah |
Napięcie znamionowe | 74V |
Czas ładowania | 4h |
Silnik | |
Typ silnika | PMSM |
Napięcie znamionowe | 74V |
Korpus | |
Rama | Kuty stop aluminium |
Opony przód | 80/100-19 off road |
Opony tył | 90/90-19(80/100-19 opcjonalnie) |
Zawieszenie przednie | Odwrócony widelec o skoku 240 mm z pełną regulacją 37 mm |
Zawieszenie tylne | Regulowany amortyzator o skoku 85 mm |
Skok tylnego koła | 240mm |
Inne | |
Port ładowania USB | TAK |
Przyspieszenie do 50 km/h | 2,3s |
Przyspieszenie do 80 km/h | 5,2s |