ZD 100% elektryczny
mikrosamochód

ładowany ze zwykłego gniazdka

FAQ

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Top 10 pytań

ZD jest marką samochodu, produkowaną przez firmę Zhidou Electric Vehicle Co.
ZHIDOU Electric Vehicle Co., Ltd. jest wspólnym przedsięwzięciem Geely Holding Group, XDY Machinery and Electronics Group oraz GSR Ventures o łącznym kapitale 160 mln USD, zatrudnia ponad 2 600 pracowników, posiada 176 zarejestrowanych patentów krajowych, 5 opatentowanych wynalazków i 10 rodzajów autorskiego oprogramowania. Geely (http://www.zgh.com) jest właścicielem marki Volvo oraz największym udziałowcem Mercedes AG.
ZD jest w pełni elektrycznym mikrosamochodem, który idealnie sprawdza się w mieście jako środek transportu zarówno dla mieszkańców oraz przedstawicieli firm. ZD D2S spełnia dodatkowo wymagania ustawy o elektromobilności i posiadanie we flocie administracji państwowej samochodów ZD D2S jest potwierdzeniem realizacji postanowień i wymogów uchwalonej ustawy.
ZD można obecnie obejrzeć, kupić oraz przetestować w dwóch salonach w Polsce: w Krakowie oraz Warszawie. W pierwszych miesiącach 2019 roku powstaną kolejne lokalizacje w głównych aglomeracjach Polski.

Centrum Motoryzacyjne ZD Warszawa, ul. Krasnobrodzka 5, Infolinia 123 000 050

Centrum Motoryzacyjne ZD Kraków, Al. Powstańców Śląskich 22, Infolinia 123 000 050

ZD jest wyposażony w napęd w pełni elektryczny ( jest pojazdem typu EV/BEV – Electric Vehicles/Battery Electric Vehicles), nie posiada silnika spalinowego, ani zbiornika paliwa a zasilany jest przez prąd zgromadzony w baterii. Samochody elektryczne muszą być podłączane do źródła prądu, żeby się naładować. Może to być zwykłe domowe gniazdko 230V lub publiczne stacje ładowania.
  • niski koszt poruszania się po mieście,
  • niski koszt serwisu,
  • zasięg, który pozwala przeciętnemu użytkownikowi na swobodne przemieszczanie się po mieście w ciągu dnia. Rzeczywisty zasięg ZD w mieście na poziomie 130 - 180 km umożliwia zdecydowanej większości kierowców realizację codziennych przejazdów,
  • ładowanie samochodu z gniazdka 220V (230V wg obecnej unijnej normy), maksymalnie w ciągu 8 godzin (np. w ciągu nocy),
  • parkowanie w poprzek, w lukach pomiędzy standardowymi samochodami,
  • włoski design - Alfredo Bacci,
  • dostępność – ZD będzie wkrótce dostępny we wszystkich największych aglomeracjach Polski,
  • jazda buspasami,
  • bezpłatne parkowanie w miejskich strefach parkowania.
Cena ZD w formule wynajmu długoterminowego to 1200 netto za miesiąc. Cena ta uwzględnia serwis, pełne ubezpieczenie, samochód zastępczy, finansowanie, amortyzację oraz części zamienne.
Przy średnim miesięcznym przebiegu na poziomie 2000 km koszt jazdy (ładowanie: taryfa G12 nocna) wynosi niecałe 900 zł rocznie, czyli mniej niż 80 zł miesięcznie netto. Korzystając w tym samym okresie z samochodu spalinowego, zużywającego po mieście 9litrów/100 km wydatek na samo paliwo wyniesie dokładnie 10 razy więcej. Zatem różnica wynosi 8100 zł oszczędności netto w okresie 12 miesięcy pomiędzy samochodem spalinowym a ZD, 32400 zł w okresie 4 lat.
Samochody elektryczne i spalinowe są podobne jedynie z zewnątrz. Samochód elektryczny jest zdecydowanie prostszą konstrukcją i dlatego jest tańszy w serwisie i mniej awaryjny. Oczywiście największą różnicą wymagającą zmiany przyzwyczajeń jest to, iż nie trzeba jeździć na stacje benzynowe, ale trzeba pamiętać o tym, aby w nocy podłączyć samochód do gniazdka. Ponieważ niektórzy twierdzą, że wizyta na stacji jest mało lubianą częścią dnia, to dla tych osób może to być dodatkowa korzyść… Istotną różnicą są również darmowe parkingi w miejskich strefach oraz możliwość poruszania się bus-pasami. Najlepszym rozwiązaniem na poznanie wszystkich różnic jest skorzystanie z możliwości jazdy testowej oferowanej w salonach ZD.
Pomnóż zużycie kWh na 100 km czyli 13,7 kWh przez taryfę, jaką posiadasz. Przykład: Taryfa G12 nocna to dla miasta Kraków 0,33 netto zł za 1 kWh. Mnożąc to przez zużycie ZD na 100 km – około 13,7 kWh – otrzymujemy koszt około 3,7 zł +VAT. Podane wartości są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od stylu jazdy, warunków klimatycznych, ceny energii.

Inne pytania

Serwis samochodu z silnikiem elektrycznym jest tańszy o 30-50% od serwisu samochodu spalinowego. W samochodzie spalinowym jest kilkakrotnie więcej części zamiennych, podczas przeglądów trzeba wymieniać filtry i oleje. Samochody elektryczne są pozbawione problematycznych podzespołów, takich jak: turbina, alternator, rozrusznik, sprzęgło czy koło dwumasowe, przez co są bezawaryjne i bardzo tanie w eksploatacji. W ten sposób zmniejsza się różnica pomiędzy cenami posiadania/użytkowania samochodów elektrycznych i spalinowych.
Z punktu widzenia prawa ZD D2S nie jest samochodem osobowym a czterokołowcem ciężkim co oznacza, iż nie dotyczą go wszystkie obostrzenia dotyczące pojazdów kategorii M1. Kategoria L7E ogranicza masę pojazdu oraz jego maksymalną prędkość oraz moc. Z punktu widzenia użyteczności ZD nie różni się niczym od samochodu osobowego a na rynkach azjatyckich jest on traktowany jako samochód homologacji osobowej.
Wynajem długoterminowy na 48 miesięcy.
Włączanie ogrzewania oraz klimatyzacji ma pewien wpływ na zasięg samochodu, nie większy niż 10%.
Homologacyjny zasięg pojazdu wynosi 257 km wg normy NEDC. Jednakże jak wiemy zazwyczaj normy stosowane przez ugruntowanych na rynku producentów nie odpowiadają rzeczywistości w przypadku zarówno w przypadku samochodów spalinowych jak i elektrycznych dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniu klientów podajemy realny zasięg kształtujący się pomiędzy 130 - 180 km na jednym ładowaniu. Należy jednak zaznaczyć, że nasi najlepsi kierowcy osiągnęli wyniki przekraczające 210 km na jednym ładowaniu. Rzeczywisty zasięg samochodu to 130-180 km*
*Zgodnie z rozporządzeniem WLTP. Rzeczywiste wartości zależą od szeregu czynników, takich jak styl jazdy, jazda w mieście lub poza, temperatura, nawierzchnia, wiek akumulatora, poziom ciśnienia w oponach, masy ładunku, itp.
Prowadzenie auta elektrycznego nie różni się znacząco od jazdy samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Ze względu na dostępność maksymalnego momentu obrotowego już od 0 km/h, charakterystyczne dla ZD jest równomierne przyśpieszenie, co przekłada się zarówno na dynamiczne przemieszczanie w ruchu miejskim jak i radość jazdy. Warto być ekologicznym i czerpać z tego zarówno przyjemność jak i korzyści.
Oszczędzaj czas i pieniądze ładując baterię ZD przez noc. Używając taryfy nocnej G12, poruszanie się samochodem elektrycznym jest tańsze w porównaniu do stawek w ciągu dnia i może kosztować już 3,7 zł + Vat na 100 km jazdy.
Czas ładowania: (z gniazda 230V) to 4 / 11 h *
Czas ładowania akumulatora w zakresie 20-100 % przy użyciu odpowiednio: szybkiej ładowarki AC np. typu Wallbox, akcesoryjnej ładowarki przenośnej 230V, kabla do ładowania 230V. Podane czasy ładowania są uzależnione od jakości użytego źródła prądu.)
Tak. Ładowanie jest możliwe we wszystkich stacjach ładowania zgodnych z Type 2 Mennekes, przy czym należy zaznaczyć, iż maksymalna moc ładowania jest ograniczona przez pokładową ładowarkę samochodu, która może ładować z maksymalną mocą 3,3 kW. Co to oznacza ? Wpinając ZD do ładowarki zdolnej ładować z mocą 20 kW, ładowanie baterii samochodu i tak będzie odbywało się z mocą 3,3 kW, czyli z czasami podanymi powyżej
Wszystkie aktualne punkty ładowania samochodów elektrycznych można wyszukać na mapach online
https://www.plugshare.com/
Możesz podłączyć samochód bezpośrednio do gniazdka w domu z napięciem 230 V, bez konieczności montażu specjalnej stacji dokującej. Ponieważ szybkie ładowarki nie zmienią czasu ładowania ZD ( jest on fabrycznie zablokowany w celu zapewnienia długowieczności baterii) to można powiedzieć, że samochody ZD są niezależne od postępów w rozbudowie infrastruktury sieci ładowarek.
Tak. Podczas hamowania, bateria jest automatycznie doładowywana. To tzw. rekuperacja energii elektrycznej.
Samochody elektryczne często mylone są z autami hybrydowymi, które przecież obok silnika elektrycznego wyposażone są także w silnik spalinowy. ZD napędzany jest wyłącznie silnikiem elektrycznym, co oznacza, że nie potrzebuje tankowania i nie emituje spalin podczas jazdy. Jest w 100% EKO.
Pojazdy niskoemisyjne, takie jak ZD cechuje zerowa emisja dwutlenku węgla w trakcie jazdy, ponieważ źródłem ich napędu jest elektryczny akumulator.
Samochody elektryczne są bardzo ekologiczne i nie emitują CO2 podczas jazdy.
Hamulec znajduje się w pedale po lewej stronie, w miejscu gdzie w samochodach spalinowych jest pedał sprzęgła. Po przyciśnięciu pokrętła biegów na N, należy przycisnąć hamulec do samego końca i zabrać nogę.
Tak, można w każdym momencie sprawdzić na wyświetlaczu poziom naładowania baterii, dodatkowo system informuje kierowcę w momencie, kiedy zasięg baterii jest niższy niż 50 km. System informuje kierowcę w momencie, kiedy zasięg baterii jest niższy niż 50 km.
Tak, każdy kierowca samochodu elektrycznego jest do tego uprawniony.
Tak, parkowanie samochodu w miejskich strefach jest bezpłatne. Wystarczy, że masz naklejkę na przedniej szybie, która stanowi potwierdzenie, że ZD to samochód elektryczny. Otrzymasz ją podczas rejestracji samochodu w urzędzie.
Dla wielu osób posiadanie samochodu elektrycznego wiąże się z szansą na bycie jednym z pierwszych użytkowników tego rodzaju pojazdów oraz możliwość odkrycia nowych doświadczeń podczas prowadzenia i posiadania takiego pojazdu. ZD jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które na co dzień przemieszczają się po mieście. Dzięki możliwości poruszania się po buspasach, bezpłatnemu parkowaniu w miejskich strefach, łatwości zaparkowania w zatłoczonych miejscach a także ze zdecydowanie niższymi w porównaniu do samochodów spalinowych kosztami utrzymania, samochód ZD jest ciekawą alternatywą dla wielu osób.
Zasięg samochodu elektrycznego (dystans, który można pokonać pomiędzy ładowaniami akumulatorów) jest najczęściej podawanym obecnie przykładem. Jednak mając na uwadze fakt, że statystyczny kierowca pokonuje w ciągu dnia około 30-80 km a realny zasięg ZD to 130-180 km – nie jest to argument przemawiający za odrzuceniem tej formy transportu w mieście.
Kilowatogodzina jest to jednostka miary ilości energii, która może zostać zmagazynowana w akumulatorach. Dla każdego pojazdu, akumulatory z większą pojemnością - większą ilością kWh - przekładają się na lepszy zasięg.
Pojemność baterii ZD to 18 kWh
D zużywa około 13,7 kWh na 100 km. Wartą podkreślenia kwestią jest tzw. rekuperacja czyli odzyskiwanie energii w procesie hamowania, dzięki której zasięg ZD – szczególnie podczas jazdy w mieście zwiększa się.
Pomnóż zużycie kWh na 100 km czyli 13,7 kWh przez taryfę, jaką posiadasz. Przykład: Taryfa G12 nocna to dla miasta Kraków 0,33 za 1 kWh. Mnożąc to przez zużycie ZD na 100 km - około 13,7 kWh - otrzymujemy koszt około 3,7 + VAT zł za 100 km.
Bateria ZD objęta jest gwarancją 4 lata na akumulatory lub do 2000 cykli ładowań
Nie. Bateria po tym okresie może mieć nieznacznie obniżone właściwości. Jej potencjał może być mniejszy o ok. 10-20%, ale nadal jest użyteczna i funkcjonalna.
W praktyce użytkowanie samochodu ZD wymaga dostępu do gniazdka albo w trakcie dnia albo w nocy. Jeśli nie mamy takiego dostępu, użytkowanie ZD może być utrudnione.
Docelowe punkty ładowania to miejsca znajdujące się w lokalnych galeriach handlowych, hotelach, siłowniach itp
Bezpieczeństwo procesu ładowania jest w pełni zapewnione. Klienci oraz osoby poboczne nie muszą obawiać się żadnego ryzyka związanego z porażeniem prądem.
W związku z umiejscowieniem akumulatorów w podłodze pomiędzy osiami, samochody elektryczne mają niżej położony środek ciężkości oraz idealny rozkład mas dla jak najlepszego prowadzenia i przyczepności. W związku z brakiem potrzeby montowania wielkiego silnika, przeważnie z przodu, koła mogą być rozstawione szerzej zapewniając lepszą stabilność i własności kierownicze pojazdu. ZD jest wyjątkowo skrętnym pojazdem, co stanowi dużą zaletę.
Porównując z samochodem wyposażonym w silnik spalinowy, pojazd elektryczny wymaga mniej obsługi ze względu na mniej ruchomych części. Mówiąc prościej, jest mniej elementów, które mogą się zużyć.
W Polsce dostępna jest pełna gama kolorystyczna to znaczy, że samochód możemy zakupić w kolorach: żółtym, białym, szarym, czerwonym, niebieskim i czarnym.
Wyposażenie ZD jest następujące:
  • Radio
  • Bluetooth
  • Nawigacja
  • Przycisk START STOP
  • Kamera parkowania
  • WiFi HOT SPOT
  • system multimedialny 9 & quot
  • 4,5-calowy wyświetlacz LED
  • audio z 4x głośnikami (2x 25 W + 2x 15 W)
  • klimatyzacja
  • ogrzewanie
  • opony wielosezonowe
Na samochód obowiązuje pełna gwarancja - 2 lata (na samą baterię 4 lata). Będzie możliwość rozszerzenia gwarancji na 4 lata za niewielką opłatą.
W każdym salonie sprzedaży ZD będzie serwis, który obsługiwany będzie przez wykwalifikowanych pracowników znających specyfikę samochodów elektrycznych. To specjaliści, którym możesz zaufać. Salony będą znajdować się w znanych i dobrze zlokalizowanych centrach motoryzacyjnych. Sieć salonów ZD zostanie uruchomiona w pierwszych miesiącach 2019 roku w największych miastach w Polsce.
Tak, nr Infolinii to: 123000050. Można otrzymać wszystkie informacje dotyczące ZD. Zapraszamy do kontaktu.
  • 550 kg bez baterii - kategoria prawa jazdy B1 (już od 16 lat),
  • zasięg realny 130-180 km,
  • ładowanie z gniazdka domowego 230V,
  • 2 osobowy, łatwy do parkowania samochód,
  • pojemny jak na tę klasę auta bagażnik,
  • atrakcyjne wyposażenie,
  • możliwość konfiguracji kolorystyki wnętrza,
  • maksymalna prędkość – 85 km/ h,
  • przyspieszenie 7s. do 50 km/h.
Obecnie ZD D2S jest jedynym dostępnym modelem w Polsce. W niedalekiej przyszłości planujemy wprowadzenie nowych modeli o czym będziemy na bieżąco informować.
Samochód ładuje się w gnieździe ładowania 230V-16A-3600W. Dostępne jest ładowanie również poprzez stacje ładowania zgodne ze standardem Type 2.
Nie. im dłuższa jest linia zasilająca po stronie zasilania AC (prąd zmienny z gniazdka), tym większy spadek napięcia prądu przemiennego. Aby zapewnić bezpieczeństwo i czas ładowania, zabrania się ładowania z wykorzystaniem kabli dłuższych niż te dostarczane z samochodem. Ładowanie z wykorzystaniem długich przewodów, w tym przedłużaczy szpulowych, może spowodować znaczne wydłużenie czasu ładowania.
Gdy zasięg pojazdu spadnie poniżej 50 km, otrzymasz informację o dostępnym zasięgu. Wyświetlana będzie na klastrze kierowcy. Gdy poziom naładowania baterii spadnie poniżej 20 %, samochód poinformuje o tym fakcie wyświetlając symbol rezerwy na klastrze kierowcy. Od 35 % procent naładowania pojazdu komputer pojazdu może wyłączyć i zablokować klimatyzację oraz ograniczyć moc pojazdu sygnalizując ten fakt wyświetlając symbol żółtego żółwia na klastrze, dokładny próg aktywacji określany jest przez samochód na podstawie stylu jazdy oraz aktualnych warunków drogowych i atmosferycznych. Nie zaleca się kontynowania jazdy poniżej 3 % pojemności baterii. Przy rozładowaniu baterii do zera, samochód stanie na drodze a do jego przetransportowania do miejsca, gdzie będzie mógł być naładowany, konieczne będzie wezwanie pomocy drogowej.
Tak, na chińskim oraz koreańskim rynku samochód przeszedł pozytywnie surowe crash testy. Dotyczy to również baterii, która przeszła test ognia, wody, oraz tzw.: drop- test, czyli zrzucenie pakietu bateryjnego z dużej wysokości.
  • dyskusja nt. elektromobilności na świecie i także w Polsce,
  • ustawa o elektromobilności i związane z nią przywileje,
  • bycie Eko - rozwijająca się troska o środowisko naturalne,
  • elektryczna mikromobilność.
Mikromobilność to światowy trend, który opiera się na optymalizacji i dostosowywaniu środków transportu dla potrzeb miast, ich mieszkańców i specyfiki miejsc. To wyjście naprzeciw potrzebom zrównoważonego transportu oraz wprowadzonej w Polsce ustawie o elektromobilności.
Zalety wynikające z ustawy:
  • użytkowanie buspasów oraz wynikająca z niego oszczędność czasu,
  • wjazd do stref czystego transportu,
  • darmowe parkowanie w centrach miast.
Zalety mikro samochodu elektrycznego:
  • łatwość jazdy, parkowania, zajmuje niewiele miejsca przy domu i w mieście,
  • ekonomiczność,
  • ładowany ze zwykłego gniazdka w domu i firmie.
Aspekty ogólne:
  • ekologia,
  • czyste powietrze w miastach wzrost komfortu życia,
  • obniżenie całkowitego śladu węglowego dla pojazdu (nawet dla polskiego miksu energetycznego),
  • eliminacja zanieczyszczenia dźwiękiem w miastach – podniesienie komfortu życia mieszkańców miast.
Porównując koszt zakupu i eksploatacji ZD w okresie 4 lat do samochodu spalinowego – ZD jest tańszy od standardowego samochodu klasy A lub B. Do kalkulacji przyjęliśmy przebieg miesięczny 2000 km oraz serwis, który kosztuje mniej w stosunku do samochodu spalinowego. Biorąc pod uwagę koszt części zamiennych jak filtry, olej a także paliwo okazuje się, że koszt używania samochodu elektrycznego ZD jest niższy w analizowanym okresie od samochodu spalinowego. Dokładniejsze wyliczenia - patrz punkt: 10
Większość osób dojeżdża samodzielnie do pracy i do domu lub przewozi jednego pasażera. Dzięki temu, że jest to samochód 2 osobowy, można swobodnie poruszać się nim po mieście oraz parkować w miejscach, które dla samochodów o większych wymiarach są często niedostępne
Przyspieszenie zajmuje kierowcy około 7 s do 50 km/h
Gwarancja na baterię trakcyjną to 4 lata lub 2000 cykli ładowania.
Zakres temperatury wynosi od -20 do +45. Poza tym zakresem parametry pojazdu mogą znacznie odbiegać od deklarowanych
Tak, na razie na Słowacji. Budowana jest obecnie sieć w Europie. Będziemy informować na bieżąco.
Tak. Do samochodu dołączony jest kabel ładowania 230V w standardzie „Type 2”.
W przypadku użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem bateria może wymagać dodatkowych czynności serwisowych. Przy prawidłowym użytkowaniu, bateria trakcyjna jest elementem bezobsługowym.
Wszystkie części zamienne dostępne są w naszej sieci serwisowej.
Nie można – ZD posiada homologacje L7E – formalnie jest to czterokołowiec ciężki. Należy zaznaczyć iż właściwości użytkowe nie odbiegają od normalnego samochodu.
W naszej misji stawiamy sobie za cel odpowiedzialną i długofalową strategię dotyczącą elektromobilności w związku z czym mamy przemyślaną strategię gospodarowania “odpadami”
Obecnie zamienniki nie są dostępne i ze względu na dużo niższe ceny oryginalnych części od cen innych producentów, zamienniki nie będą potrzebne
Pokładowa ładowarka obsługuje 3,7 kW i nie jest możliwe ładowanie z większą mocą
Pistolet nie blokuje się automatycznie podczas ładowania i można go w każdym momencie odpiąć od samochodu. Oczywiście samochód można bezpiecznie pozostawić do ładowania na noc.
Zapraszamy na jazdę próbną do naszych salonów, których wykaz znajduje się w zakładce kontakt.
Kabel do ładowania 230V, kompresor + kamizelka odblaskowa, trójkąt ostrzegawczy, gaśnica oraz hak holowniczy.
W takim przypadku inteligentny kluczyk należy umieścić w schowku w kanale środkowym pomiędzy siedzeniami. Schowek oznaczony jest ikoną kluczyka.
W takim wypadku należy wcisnąć górną część kluczyka, która również służy jako uchwyt do breloczka. Po wciśnięciu prostokątnego elementu, będzie można wyciągnąć mechaniczny kluczyk i otworzyć pojazd. W przypadku minimalnej ilości energii w kluczyku, może udać się uruchomić pojazd kładąc inteligentny kluczyk w schowku oznaczonym kluczykiem, znajdującym się w kanale środkowym pomiędzy siedzeniami.
Aby uruchomić samochód należy najpierw ustawić na N, potem wcisnąć hamulec i wcisnąć przycisk START (aby od razu przejść do stanu gotowości jazdy) lub wcisnąć START bez wciskania hamulca, aby przejść do trybu „ACC” – zasilanie wszystkich instrumentów pokładowych np. radia. Wszelkie szczegóły dostępne w instrukcji obsługi.
Tryb jazdy sygnalizowany jest na pokrętle trybu jazdy w postaci niebieskiego podświetlenia. Tryby nie wybrane podświetlone są na pomarańczowo.
Skontaktuj się z najbliższym autoryzowanym serwisem obsługi ZD
W takim wypadku należy sprawdzić czy na klastrze kierowcy nie wystąpiły błędy oraz ostrzeżenia. Następnie trzeba zweryfikować czy pod samochodem nie wyciekają płyny eksploatacyjne czy układ kierowniczy i hamulcowy są sprawne. Ważne jest potwierdzenie czy auto przy próbach ruszania nie wydaje podejrzanych dźwięków. Bateria jest chroniona przez stalową obudowę i należy sprawdzić czy obudowa nie posiada widocznych wgnieceń, pęknięć lub zarysowań. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest udanie się do ASO w celu potwierdzenia sprawności baterii. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek objawów odstępujących od normy, użytkownik nie powinien kontynuować jazdy i robi to na swoją odpowiedzialność. Zalecamy zapoznać się z instrukcją obsługi.
Prosimy o kontakt z Assistance. Możesz zadzwonić też na naszą Infolinią, załatwimy wszystko za Ciebie.
Pierwszy przegląd na 3000 km lub miesiąc od zakupu jest darmowy, drugi przegląd jest przy 7000 km lub 3 miesiące również darmowy, trzeci przy 12 000 km lub 3 miesiące i każdy następny co 10 000 km lub co 6 miesięcy.
Zapewniamy w ramach sieci.
Najkrótszy możliwy okres wynajmu wynosi 24 miesiące.
Tak, za dodatkową opłatą.
Zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym, który udzieli informacji
Kontynuowanie jazdy przy stanie naładowania akumulatora poniżej 3% jest niezalecane.W momencie osiągnięcia stanu pełnego rozładowania akumulatora (0% naładowania), kontynuowanie jazdy jest bezwzględnie zabronione, gdyż może to prowadzić do trwałego uszkodzenia akumulatora lub znacznego zmniejszenia jego pojemności.